به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، داریوش امانی در نخستین رویداد فناورانه راه هوشمند ابراز امیدواری کرد این رویداد تبدیل به کار عملی شود و از آن در کار اجرایی استفاده شود.
وی افزود: سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای با تنوع و گستردگی مأموریتهای خود یکی از سازمانهای استراتژیک دولت به شمار میرود.
بنا بر این گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مأموریتهای سازمان گفت: این ماموریتها از نقطه صفر مرزی و ساماندهی پایانههای مرزی تا حجم بزرگ ۱۰ میلیون تُنی ترانزیت، جابجایی قریب به ۵۱۵ میلیون تُن کالا و ۱۲۸ میلیون مسافر، حمل کالای اساسی و ... در زندگی مردم اثرگذار است.
امانی بهرهگیری از سیستمهای جدید علمی، آموزشی و سختافزاری را عاملی در انجام بهینهتر مأموریتهای سازمان راهداری و حملونقل جادهای دانست و افزود: در این راستا باید خروجی اقدامات و طرحهای فناورانهای مانند نخستین رویداد فناورانه در حوزه حمل و نقل که سال گذشته برگزار شد، در کار اجرایی عینیت یابد.
وی تأکید کرد: بر این اساس برگزاری نخستین رویداد فناورانه راه هوشمند باید منجر به برنامههای اجرایی در راستای تحقق اهداف سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای بوده و اثر آنها در زندگی مردم ملموس باشد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که بخش چشمگیر جابجایی کالا و مسافر در بستر جاده اتفاق میافتد و باید به این زیرساخت توجه ویژه داشت، ادامه داد: وجود ۲۴۰ هزار کیلومتر راه، زیرساخت بزرگی است که توجه ویژه و برنامهریزی جدید برای نگهداشت این سرمایه بزرگ را میطلبد و امیدوار هستیم این رویداد به امنیت سفرهای جادهای کمک کند.
امانی با بیان این که بیش از ۵۰ سامانه در حوزههای مختلف سازمان به عنوان ابزار مدیریتی استفاده میشود، تصریح کرد: بیش از ۵ میلیارد پلاک در محورهای مواصلاتی کشور خوانده میشود که این سطح وسیع دادهها و اطلاعات در حوزهها و زیرساختهای مختلف، ابزار مفید مدیریتی برای برنامهریزیهای سالهای بعدی خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم با استفاده از نظرات متخصصین و اساتید دانشگاه، بتوانیم خدمترسان مردم باشیم و با توجه به رویکرد نوآورانه سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، معتقدیم باید از دستاوردهای علمی مراکز دانشگاهی و شرکتهای دانشبنیان در مسیر تحقق اهداف و برنامههای این سازمان بهره برد و مردم آن را احساس کنند.